Expert în marketing digital – competențe cheie și necesitați

photo credit: perzonseowebbyra creative designer photographer workspace via photopin (license)

Majoritatea celor care mă citesc știu că eu sunt un om tehnic, în liceu am studiat hardware, nu software, prin urmare nu sunt programator și nici om de marketing. Experiența mea în ceea ce privește social media, marketing-ul, programarea, comerțul online, chiar și blogging-ul în sine, se bazează pe practică reală, din necesitate.

Nu am avut o bază fundamentala peste care am clădit, ci m-am adaptat circumstanțelor, fiind de cele mai multe ori autodidact. Prima dată când am avut contact cu blogging-ul a fost prin 2006 ~ 2007, într-o perioada destul de virgină în ceea ce privește blogosfera romanească. Eram puțini, creativi, dornici să schimbăm lumea, visători și ușor de mulțumit.

Internetul a evoluat extrem de rapid, unii dintre noi am crescut și ne-am specializat în funcție de cum am simțit: în hardware, în software, în marketing și social media, vânzări sau multe alte curricule.

De multe ori m-am întrebat cum reușesc oamenii ca Andrei Ursachi să acumuleze atât de multe informații și de ce este nevoie să ajungi expert pe zona ta de activitate. Pentru că da, Andrei bifează fără probleme eticheta de expert marketing digital, având o experiența bogată în domeniu.

Răspunsul este simplu, totul se reduce la voința și la muncă. Multă muncă, respectiv multă voința, direct proporțională cu munca depusă.

Ca să ajungi expert în marketing digital ai nevoie de câteva competențe cheie fără de care e cam greu să-ți desfășori activitatea. Pentru titulatura de expert nu trebuie să ai idee cu ce se mănâncă aceste competente, ci să fi lucrat propriu zis cu ele, să le masterizezi pe toate, sau măcar o parte, iar după te poți numi expert, deoarece anumite task-uri pot să fie externalizate.

Care sunt competențele cheie ale unui expert în marketing digital?

Lista arată cam asa:

  • Content marketing
  • Search Engine Optimization (SEO)
  • Paid Search (PPC)
  • Email marketing
  • Social Media Marketing
  • Digital Display Marketing (Ad Ops)
  • Web Analytics and Reporting
  • Mobile Marketing
  • și mai nou, retargeting

Pe lângă aceasta lista am putea să includem și UX/UI, sunt strâns legate dacă vorbim de optimizarea unui website, în special un magazin online, dar nu trebuie neapărat să facă parte din skillurile unui om de marketing ci mai departe țin de creație.

Nu am să intru în detaliu despre fiecare criteriu din lista de mai sus, ce pot spune în schimb este că dacă vrei să te apuci de digital marketing, trebuie să ai o curiozitate înnăscută pentru tot ce e nou, măcar un gram de pasiune pentru tehnologie, creativitate cât cuprinde (nu exista idei proaste, ci doar nerafinate), perseverență și eficacitate.

În rest, este bine să ai deja câteva cunoștințe de bază despre canalele digitale pe care poți activa, iar în timp, cu multă muncă și răbdare, începi să experimentezi și să deprinzi cunoștințe noi legate de analytics și interpretarea acestora, optimizarea conversiilor, advertising plătit, campanii de email marketing, social media marketing, content marketing, optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), viral marketing și multe altele.

Cât de mult poți să crești? Dacă privim la Andrei realizat că nu exista limite, trebuie doar să muncești.

Pasionat de IT, electronică și proiecte DIY?
Abonează-te la canalul meu de youtube!

Lasa si tu un comentariu!