Doua vorbe despre newsletter si promovare online

In urma cu ceva timp am scris un articol despre promovarea pe internet si avantajele marketingului online, iar zilele trecute chiar vorbeam cu un coleg despre subiectul newslettere profesionale.

De ce nu trimit magazinele mici newslettere profesionale?

Trebuie sa recunosc ca sunt abonat la tot mai multe newslettere, in special ale magazinelor online, pentru a vedea cum isi prezinta produsele in fata clientilor, cat de profesionali sunt si bineinteles ce preturi au. Am observat ca exista o exagerat de mare intre magazinele mari si cele mici, iar treaba asta se intampla indiferent de nisa pe care acestea activeaza. De ce se intampla acest lucru? Raspunsul este destul de simplu.

In primul rand este foarte clar ca totul pleaca de la bugetul pe care fiecare il poate aloca catre acest segment. Daca un magazin mare isi permite sa plateasca un grafician foarte bun (sau mai multi), magazinele mici abia isi permit un junior, sau, de cele mai multe ori, acestia isi fac newsletterele singuri din diferite template­uri luate de pe internet, fara a avea experienta sau cunostinte de marketing.

De ce nu au newsletterele din template­urile gratuite succes?

In primul rand nu reusesc sa se impuna deoarece  nu sunt originale si cel mai probabil acestea se regasesc deja “in portofoliul” a cateva sute sau poate chiar mii de site­uri si magazine online iar utilizatorii le recunosc si le catalogheaza din start ca spam­uri. Apoi intervine problema structurii acestora care este una destul de simpla, lipsita de orice nivel de profesionalism si culoare. Daca magazinele cu buget de marketing din 5 sau 6 cifre in euro isi permit o constructie unica sau cel putin ceva mai dinamica pentru fiecare newsletter trimis, sau chiar pentru fiecare categorie de clienti, cei mici abia reusesc sa faca un template pe care il folosesc la nesfarsit, schimband doar cateva elemente de la o saptamana la alta in functie de necesitati.

Ce solutii exista pentru cei mici?

Din punctul meu de vedere, atunci cand nu te pricepi la o chestie, fie inveti (dar asta presupune prea mult timp pierdut, iar timpul inseamna bani), fie externalizezi catre cei care se pricep. Situatia de fata se rezolva foarte usor prin simpla apelare a unei firme specializata in crearea de newslettere. Cei de la TeamDesign.ro au o pagina de prezentare pentru mai multe modele de newsletter personalizat, realizate in general pentru clientii lor. Practic, acestia ofera o solutie la indemana si destul de accesibila.

Mai exista si varianta template­urilor cu bani, dar si de data aceasta, sunt mega folosite iar desingul acestora, desi profesional, este cunoscut deja de foarte multi clienti.

Cum spuneam, apelati la profesionisti!

Pasionat de IT, electronică și proiecte DIY?
Abonează-te la canalul meu de youtube!

2 thoughts on “Doua vorbe despre newsletter si promovare online

Lasa si tu un comentariu!