Doua vorbe despre blogurile de companie

blog de companie

Am inceput sa citesc bloguri acum multi ani. Prin 2005 ca sa fiu mai precis. Nu stiam ce este un blog si nu aveam o conexiune de internet acasa, asa ca pierdeam ore intregi in laboratorul de informatica al liceului, citind chestii.

Treaba asta mi-a deschis apetitlul pentru scris si impartasit chestii online. Asa am aflat ce este un blog, care sunt platformele de blogging populare si (poate cel mai important) faptul ca exista o “blogosfera” formata din oameni care mine.

Fenomentul a luat amploare destul de rapid. Initial a fost o incercare timida, insa in mai putin de doi ani blogurile au impanzit cam toate colturile internetilor. Treaba asta e foarte buna, deoarece comunicarea este esentiala si importanta pentru toata lumea. De ce sa nu fie si in cazul companiilor?

Si uite asa ajungem la subiectul din titlu, blogurile de companie. Bloguri pe care companiile din Romania fie nu le au, fie le ignora, fie nu prea s-au prins cu ce se mananca.

Nu o sa ma apuc eu sa analizez problema, pentru ca nu sunt calificat sa faca treaba asta. Totusi, din 2012 pana in prezent este suficient ca mare parte din companiile importante sa inteleaga ce e ala un blog. Tot prin 2012, cei de la Silkweb au publicat un articol cu 10 motive pentru care e bine sa folosim blogul de companie. Este un articol destul de mic, dar bun. Aici sunt explicate pe scurt 10 avantaje de care o firma poate sa profite.

Dintre ele tin sa amintesc urmatoarele:

  • SEO
  • Social Media
  • Vizibilitate si PR
  • Feedback

Un an mai tarziu Chinezu incerca sa afle ce este mai exact un blog de companie si probabil incerca sa afle cine le citeste si de ce. Nu stiu cat de utile au fost informatiile pe care le-a aflat, insa mai tarziu a aparut un articol foarte misto in care erau explicate niste lucruri extrem de importante despre blogurile de companie. Vad ca articolul nu are nici macar un comentariu si nu inteleg de ce.

Au trecut mai bine de 10 ani de blogging iar lumea inca scrie despre avantajele unui blog de companie. Din pacate prin multe companii bântuie doar un ecou slab despre acest subiect si nici o fapta. Problema e ca mai mult vorbim despre asa zisele bloguri de companie decat sa scriem pe blogurile de companie. Apoi ne plangem pe la diferite conferințe si evenimente ca lumea nu este incantata de bloguri si ca treaba nu merge.

Oare de ce?

Raspunsul este in unul dintre link-urile pe care le-am presarat in articol. Daca ai avut rabdare sa cititi pana aici, atunci ai rabdare mai departe si citeste articolele respective.

Pasionat de IT, electronică și proiecte DIY?
Abonează-te la canalul meu de youtube!

6 thoughts on “Doua vorbe despre blogurile de companie

  1. Nu am facut niciodata blogging de performanta, fiindca am preferat intotdeauna calitatea in detrimentul cantitatii si nu am acceptat niciodata ideea de a scrie utilizand un alt stil decat cel care “imi vine” in mod natural.

    Al tau si al meu — pe alocuri seamana cu niste jurnale, prin altele tradeaza experienta profesionala a autorilor, pe cand *ahem* unele dintre sursele amintite de tine s-au bazat numai pe metode artificiale de crestere. In ciuda unui continut indoielnic, cu materiale cel mult mediocre si au capatat popularitate prin sustinerea oferita de cititori fara gusturi educate.

    “Vad ca articolul nu are nici macar un comentariu si nu inteleg de ce.” — fiindca lumea nu comenteaza in jurul textelor care nu sunt gata digerate si fiindca pe la noi aproape ca nu exista cultura dialogului online.

    1. (In lipsa de edit) Btw, eu eram.
      Tineam sa mai spun ca exista un mecanism organic de selectie prin alte parti, fiindca acolo oferta diversificata se izbeste de o cerere educata. Prin urmare, nu comentez pe bloguri proaste fiindca nu stiu de ele si nu-mi starnesc interesul 🙂

    2. Iti dau dreptate in privinta lipsei de dialog. Este o problema in general intalnita in special in cazul blogurilor, iar acolo unde avem dialog, indiferent ca-i un blog, forum sau orice alta platforma de socializare, exista mult flaming.

  2. Motivul principal e ca unele companii sunt lenese

    Apoi ar mai fi faptul ca de cele mai multe ori angajeaza pentru PR / promovare / intretinere blog oameni care nu sunt “pasionati de subiect” si iti dai seama ca toata strategia lor se duce in balarii

    Si nu in ultimul rand au impresia ca un blog / o campanie de SEO sau o campanie de promovare pe mediile clasice trebuie sa iti aduca rezultate imediate. E ideea aceea clasia de “DAM TUN TATA SI DUPA ACEEA O ARDEM DUBIOS SI “MANCAM” DIN “LOVITURA”. Ei bine nu, nu asa se face! 😀

    1. De cele mai multe ori nu exista un om dedicat pentru social media/comunicare, asa ca treaba se face intern asa cum spui si tu.

Lasa si tu un comentariu!